Yaşam Çiçeği
Yaşam Çiçeği, tasarımının temeli YAŞAM TOHUMU, Yaşamın Altıgen geometrik kalıbı olarak bugünkü anlamının çoğunu
dairenin sembolizminden, çapraz daireden (“vesica piscis”) ve altı ve yedi sayılarından almaktadır.
Yaşam Çiçeğinin Bileşenleri,
Simyacıların çalışmalarının da
bir parçası olmuştur.
Yaşam Tohumu olarak bilinen yaşam çiçeğindeki temel desen
(Yaratılış Deseni olarak da bilinir)
Yedi Yaratılış Gününü gösteren bir semboldür.
Yaratılışın altı gününü açıklamak için birçok kültür tarafından kullanılmıştır.
Çekirdeği yaratılışın yedinci ilkesidir
örneğin: haftanın 7 günü, 7 ışık rengi, (gökkuşağı tayfı), 7 iç gezegen, 7 nota…
Kutsal Geometri ,
estetik tasarım ilkelerinin
Manevi veya kutsal amaçlar için
Doğada bulunan İlahi Oranları ve kalıpları kullanarak uygulanmasıdır.
Kaynağını matematiksel oranlar, teoriler, harmonikler, simya ve diğer ezoterik bilimler ve felsefi sistemler içinde barındırmaktadır.
“Geometrinin Annesi”;
Bazıları şeklin öncülü olan Vesica Piscis in Vulvayı belirten sivri oval ile İlahi Dişil’in bir sembolü olduğuna inanıyor.
İki daireyi geçerek yaratıldığı için,
cennet ve yeryüzü,
erkek ve kadın,
ruh ve madde gibi
karşıtların birliğinin
simgesi haline gelen Vesica Piscis ,
Matematikte geleneksel kullanımı nedeniyle, üçgeni, kareyi ve diğer normal çokgenleri doğuran geometrik şekillerin annesi
olarak da görülür.
Bu şekil hücresel bölünmeyi temsil eder,
insan gözünün, görmenin,
ortak zeminin, karşılıklı anlayışın sembolüdür.
Balığın ve Hıristiyanlığın, Tanrıça’nın enerjisi, dişi vulva, dua eden eller, sol ve sağ beynin sembolüdür.
Vesica Piscis den türetilen,
Yaşam Tohumu
ve Yaşam Çiçeği gibi şekiller de
geometrik şekiller oluşturmak için kullanılabilir.
Yaşam Tohumu,
Vitray, pencere oyma ve mozaik gibi
daha karmaşık geometrik desenlerin
altında yatan düzendir.
Yaşamın Tohumu, Yaşam Çiçeği ve Merkaba, bugünün kutsal geometri Rönesans’ı içinde kişisel ve kolektif evrimin ana sembolleri haline geldi.
Yaşam Tohumu, tüm dinlerde kullanılır ve birçok orijinal bölgede görülebilir;
Sinagoglar, kiliseler, Kabala dua kitapları
ve kimilerince tüm büyük dinlerin ve mistik çalışmaların kaynağı olarak da gösterilen Abydos Mısır’daki antik Osirian tapınağında…
1980’li yılların ortalarından bu yana kutsal geometri üzerine yazdığı kitaplarla yazar Drunvalo Melchizedek tarafından
popüler hale getirilen
ve aslen antik zamanlardan kalma bu kalıp ile Kutsal geometrinin anlaşılması,
uyanma ve dönüşüm zamanlarında merkezlenmiş ve bütünleşmiş kalmaya yardımcı olduğuna inanan kişilerce
bugün daha da önem kazanıyor.
Hatta bazı kültürler,
bu şeklin apotropaik olduğuna inanıyor
ve kötü şansı önlemek için kullanılıyor.